Role na spotkaniach
POMAGAMY LUDZIOM WZRASTAĆ
Główny oceniający
Główny oceniający bacznie przygląda się całemu spotkaniu i ocenia wszystko, co ma miejsce w jego trakcie.
Komentuje elementy, które zasługują na pochwałę, jak i te wymagające poprawy. Oceniasz wywiązanie się z roli wszystkich klubowiczów, którzy pełnili funkcje w trakcie spotkania. Pamiętaj, że ze względu na zakres poszczególnych ról nie musisz poświęcać tyle samo czasu każdej osobie, którą oceniasz – najważniejsi w Twojej ocenie powinni być Toastmaster oraz osoby oceniające. Oprócz omówienia poszczególnych ról, Twoim zadaniem jest również ogólne podsumowanie poziomu spotkania, np. czy zaczęło/skończyło się o czasie, czy sala była odpowiednio przygotowana, czy goście czuli się komfortowo, itp.
Twoje korzyści:
Umiejętność zarządzania zespołem
Główny oceniający jest podporą całego swojego zespołu. Jesteś liderem, który inspiruje i pomaga swojemu zespołowi. Dzięki tej umiejętności nauczysz się pracy w zespole, porozumiewania w grupie, a także wyrażania
swoich opinii.
Umiejętności Interpersonalne
Komunikacja w zespole jest bardzo ważna. Jasne i praktyczne wskazówki aby każdy wiedział za co jest
odpowiedzialny i co ma robić. Dzięki tej umiejętności nauczysz się być lepszym liderem. Lepiej zaczniesz rozumieć potrzeby swojego zespołu i ich wyzwania. Zyskasz większą pewność siebie i komunikatywność.
Kompletowanie zespołu
Jesteś odpowiedzialny za skompletowanie swojego zespołu . Dzięki tej umiejętności nauczysz się dobierać
osoby z którymi chcesz współpracować a także odpowiedzialności za siebie i swój zespół. Jesteś odpowiedzialny za to czy potwierdzisz przybycie członków twojego zespołu czy nie.
Umiejętności radzenia sobie w krytycznych sytuacjach
Nie zawsze jesteś w stanie wszystkiego przewidzieć. Czasami może się zdarzyć, że ktoś z Twojego zespołu
nie dotrze na spotkanie. Musisz nauczyć się radzić sobie w takich sytuacjach. Dzięki temu zyskasz większą
pewność siebie, umiejętność rozwiązywania problemów i podejmowania trudnych decyzji.
Umiejętność motywowania zespołu
Nauczysz się dawania informacji zwrotnej w taki sposób, aby motywować i inspirować zespół do dalszego działania.
Najlepsze praktyki:
1. Zapisz się na rolę w Easy-Speaku.
2. W razie pytań skontaktuj się ze swoim mentorem lub Wiceprezesem ds. Edukacji.
3. Przygotuj się merytorycznie dowiedz się, na czym Twoja funkcja polega.
4. Trzy dni przed spotkaniem potwierdź swój zespół w Easy-Speaku. Jeżeli nie ma obsadzonej jakiejś roli to poszukaj osoby, która będzie mogła objąć daną rolę.
5. Przeszkol swój zespół przed spotkaniem. Zapytaj się każdej osoby czy wie, co ma robić i przekaż jej dodatkowe
wskazówki, na które chciałbyś, żeby zwracała uwagę.
6. Zapoznaj się ponownie z zadaniami stawianymi przed osobami pełniącymi poszczególne funkcje podczas spotkania.
7. Przygotuj listę najwyżej trzech elementów najbardziej istotnych przy dobrym wypełnianiu każdej z ról, którą będziesz oceniać. Poświęć tym kwestiom szczególną uwagę w czasie oceny.
8. Zajmij miejsce na samym końcu sali, tak aby mieć dobry ogląd zarówno sceny jak i publiczności.
Przedstawiając swoje recenzje:
1. Przed swoim wystąpieniem sprawdź w programie, ile przeznaczono na nie czasu i trzymaj się tego! Ze względu na dużą liczbę osób, które musisz ocenić, Twoje poszczególne ewaluacje muszą być bardzo zwięzłe, ale treściwe.
2. Pamiętaj, że Twoim celem jest zmotywowanie występujących do dalszej pracy i robienia jeszcze większych postępów, uważaj więc na treść i formę tego, co mówisz. Jesteś liderem który ma motywować i pomagać w zmianie.
3. W każdym przypadku przedstaw:
● 3 rzeczy, które Ci się podobały, które według Ciebie były wyjątkowo wykonane.
● 3 rzeczy, które pełniący daną funkcję mógłby poprawić następnym razem.
● 3 rzeczy jak to może poprawić pełniąc swoją rolę następnym razem.
4. Uwagi kieruj do ogółu publiczności, a nie tylko do osoby, którą oceniasz. Mają one służyć rozwojowi wszystkich słuchaczy.
5. Zaznacz, że przedstawiane uwagi to tylko i wyłącznie Twoja opinia (inni mogą się z nią nie zgodzić). Unikaj
sformułowań generalizujących typu: „Uważamy…”, „Wszyscy zauważyli…” Używaj za to: „Moim zdaniem…”,
„Zauważyłam/łem…”
6. W przypadku wykorzystania pełnego czasu podczas prezentacji raportu, pamiętaj aby resztę oceny przekazać po spotkaniu.
Oceniający wystąpienia (ewaluator)
● Jak skutecznie były przytaczane przykłady tego, co mówca wykonał prawidłowo podczas wystąpienia?
● Czy oceniający skomentował wypełnienie celów projektu według podręcznika, odniósł się do poprzednich
projektów i celów indywidualnych mówcy.
● Jak skutecznie zostały przedstawione sugestie na temat tego, co należy poprawić?
● Co można by zrobić inaczej aby funkcja była bardziej przydatna?
● Co Twoim zdaniem zostało wykonane wyjątkowo dobrze w tej roli?
Toastmaster
Zwróć szczególną uwagę na utrzymywanie pozytywnej energii podczas spotkania i zainteresowanie widowni.
Oceniając, wskaż:
● Czy Toastmaster był przygotowany do prowadzenia spotkania?
● Czy spotkanie rozpoczęło się i zakończyło zgodnie z agendą?
● Czy lider zniechęcał zebranych do przerywania i, jeśli było to potrzebne, czy powtarzał kluczowe fragmenty, by wspomóc zrozumienie?
● Czy były płynne przejścia między wystąpieniami?
● Co Twoim zdaniem zostało wykonane wyjątkowo dobrze w tej roli?
Chronometrażysta
● Jak dobrze została wytłumaczona rola w początkowej prezentacji i jak dokładnie złożony raport końcowy?
● Czy chorągiewki symbolizujące upływ czasu poszczególnych części spotkania były widoczne?
● Co można by zrobić inaczej aby funkcja była bardziej przydatna?
● Co Twoim zdaniem zostało wykonane wyjątkowo dobrze w tej roli?
Kontroler płynności
● Jak dobrze została wytłumaczona rola w początkowej prezentacji i jak dokładnie złożony raport końcowy?
● Czy słychać było często i głośno dźwięk dzwonka?
● Co można by zrobić inaczej aby funkcja była bardziej przydatna?
● Co Twoim zdaniem zostało wykonane wyjątkowo dobrze w tej roli?
Gramatyk
● Jak dobrze została wytłumaczona rola w początkowej prezentacji i jak dokładnie złożony raport końcowy?
● Czy zostały przedstawione konkretne przykłady i zalecenia?
● Czy Słowo Dnia wzbogaciło język członków klubu?
● Co można by zrobić inaczej aby funkcja była bardziej przydatna?
● Co Twoim zdaniem zostało wykonane wyjątkowo dobrze w tej roli?
Oceniający mowę ciała
● Jak dobrze została wytłumaczona rola w początkowej prezentacji i jak dokładnie złożony raport końcowy?
● Czy zostały przedstawione konkretne przykłady i zalecenia?
● Co można by zrobić inaczej aby funkcja była bardziej przydatna?
● Co Twoim zdaniem zostało wykonane wyjątkowo dobrze w tej roli?
Opiekun gości
● Czy osoba pełniąca funkcje przywitała gości i przedstawiła im agendę, przygotowała badge i poznała z
członkami klubu?
● Jak dobrze osoba zapoznała gości z panującymi zasadami w klubie?
Opiekun sali
● Czy sala była przygotowana wcześniej czy na ostatnią chwilę?
● Czy banery i flagi były przygotowane?
● Czy materiały potrzebne do spotkania flagi, dzwonek, badge, długopisy, kartki itd. były wcześniej przygotowane?
Możesz skorzystać ze szczegółowej tabeli, którą ściągniesz tutaj.
Menu
- Co zyskasz
- Spotkania
- Klub
- Członkostwo
- Sukcesy
- Blog
- Kontakt
Adres
- 44-300 Wodzisław Śl. ul. Rybnicka 2a (dworzec PKP, sala konferencyjna, I piętro)
Spotkania online
- platforma zoom (szczegóły w zakładce Spotkania)